6. září 2014

Jak se mi zatím daří


Jsem ve Švédsku něco přes dva týdny (ježiši!) a pomalu se srovnávám s tím, že poprvé v životě bydlím sama a musím se o sebe nějak postarat. Nikdy jsem ani netušila, kolik toho sním, dokud jsem to všechno nemusela začít kupovat a vařit!



Hledám si jiné bydlení. Ne, nejsem nijak obtěžována, ale bohužel jsem po prvotním nadšení z nízkého nájmu probrala a to, co jsem viděla, mě znechutilo. Celý byt je zaprášený a špinavý, uklízelo se tady tak před deseti lety, můj švéd očividně rád sbírá věci, takže v koupelně je odhadem padesát různých šamponů a mýdel, v kuchyni na stole jsou cedulky odstříhané z oblečení a švédovo "jsem celý den v práci" se ukázalo býti "jsem v půl čtvrtý doma". Nízký nájem je fajn, ale zase vocaď pocaď.

Počasí bylo celý týden letní, takže jsem vyrazila do parku na jógu (nahoře můžete vidět můj jógový hájek) a strávila značnou část odpoledne čtením si na lavičce, protože moji přátelé v rámci orientation week jeli na výlet někam do pryč, což mě sice lákalo, ale stopade SEK se mi za to vyhodit nechtělo. Myslela jsem si, jakého ze mě Švédsko neudělalo šetřílka, dokud jsem včera neutratila hrozné peníze za večeři v restauraci, na kterou jsem šla se svojí finskou kamarádkou. Obě jsme si to totiž zasloužily.

Škola je zajímavá, ale hned od začátku jsme najeli na vražedné tempo, kde jsme z lekce na lekci museli přečíst 125 stránek v učebnici (Security studies, takže si asi umíte představit, jaká je to legrace). Přednášky sice máme třikrát týdně, ale raději bych tam docházela každý den, než muset tolik číst! Vážně! Alespoň jsem mohla své vyčtené znalosti využít v při prvním pátečním semináři, kde jsem se odvážila nesměle zvednout ruku a odpovědět na otázku. Yay.

Snažím se co nejvíc socializovat, takže mezi čtením a vycházkami s international pals nemám moc času na internet, a když už se konečně k ntb dostanu, jsem natolik mrtvá, že se podívám, co nového ve světě a jdu spát. Ale pokusím se to nějak napravit.




7 komentářů:

  1. super, už jsem zvědavá na další zážitky :)! Park vypadá krásně, a snad bydlení najdeš brzo, upřímně mně ta situace přišla divná, už když jsem o tom tady u tebe předtím četla, no tak teď to bude jen lepší :D. A jsi na bakalářským, nebo magisterským programu? Já odjíždím v úterý (Belgie), tak už jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to prostě divný, ale já byla ze začátku tak odvařená z nízkého nájmu, že jsem to prostě nevnímala.
      Jsem na bakaláři, přišla jsem rovnou ze střední :)

      Vymazat
  2. Ve Švédsku musí být určitě nádherně, ale neumím si představit být od domova tak daleko. Tys měla ale velkou odvahu :)
    Tak ti držím palce ať to tam dobře zvládáš :) Jenom by mě zajímalo jakým jazyce se ve škole domluviš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domluvím se anglicky, studuju obor v angličtině.

      Vymazat
  3. Uz sis nasla nove bydleni? Muzu se zeptat, kolik jsi platila najem a jak velky byl byt? Jen me to zajima, protoze o cenach najmu ve Svedsku nemam poneti...My bydlime v dome a o placeni se stara pritel. A co narodnostni slozeni tridy, odkud jste? A jak se ti libi Malmö? Ja tam nebyla, ale docela rada bych se tam podivala. Zit bych tam ale nechtela, a to kvuli vysokemu poctu immigrantu a zlocinu, ale to je jine tema:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla a 23. se stěhuju! Jsem z toho hrozně nadšená.
      U divňocha jsem platila 2300 SEK, což je sice na Malmo hrozně levný, byt je 3+1.
      U paní budu platit 3000 SEK, taky 3+1, ale na m2 je to o dost větší, jak byt, tak můj budoucí pokoj.
      Malmo se mi zatím moc líbí, imigranti pro mě žádný problém nepředstavujou a zločin je tu zastoupen hlavně krádežemi kol :D

      Vymazat
  4. Teri, už se těšíme na další povídání - dnes jsme o tom mluvily s paní Macháčkovou. Tak se bav, ať máme o čem číst. :-) Bergie

    OdpovědětVymazat